На прикладі Німеччини, приватна тяга може підняти використання ж/д мережі на третину, а середні зарплати – майже вдвічі.

Про це у своїй колонці у виданні НВ Бізнес написав заступник генерального директора з питань вагонобудування і ремонту Аурум Груп Андрій Червоний.

Як приклад впровадження приватної тяги, експерт навів у приклад досвід Німеччини, де з лібералізацією, на ринку залізничних перевезень з’явилися нові гравці – 451 компанія. До 1990 року борг держмонополіста залізниць в Німеччині становив близько 50 млрд німецьких марок, і лібералізація вивела компанію в прибуток.

“Якщо порівнювати період до впровадження реформи, – 1994 рік, і вже після, – 2016 рік, використання залізничної мережі стало на 32% ефективніше, середня заробітна плата зросла на 86%, дохід Deutsche Bahn AG (основний залізничний оператор зі 100% державною участю) – на 174%”, – навів цифри експерт.

Однак, експерт вважає, що з впровадженням такої реформи пов’язані і певні ризики. Три головних з них – дискримінація приватних операторів, банкрутство держоператора, повільне впровадження реформ. При чому третій ризик Андрій Червоний вважає найкритичнішим

“Важливо, щоб всі учасники процесу підготовки реформ на залізниці спиралися не на свої локальні інтереси, а об’єдналися і вирішували зараз цей комплекс питань спільно, відкрито і чесно, керуючись виключно інтересами країни”, – пояснив експерт своє бачення зниження можливих ризиків.

Нагадаємо, законопроект №7316 Про залізничний транспорт України, який не пройшов перше читання у Верховній Раді, отримав друге життя. Експерт вважає, що цьому посприяло виключно втручання президента.

 

Агроінсайдер